Error

Как работает механика???

4 сообщения в этой теме

Как работает механика?

на че влияет СТР, каждая 10 стр не дает скачка на атаку?

почему когда я качаю ДЕКС у меня подымается МАТАК?

почему АГИ дает ДЕФ?

ИНТ не дает скачки на МАТАК, каждые 7 и 10 инты?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

STR

Strength: This stat affects the "melee" physical power of the character, allowing it to deal damage even if no weapons are equipped if a sufficient amount of STR is invested. The STR value is also multiplied to the Weapon ATK value for even more damage increase.

When using "melee-type" weapons such as Axes, Books, Daggers, Katars, Knuckles, Maces, Spears or when Bare Handed, every point of STR provides:

When using "ranged-type" weapons such as Bows, Guns, Instruments and Whips, every 5 points of STR provide:

Every point of STR provides:

STR specific:

AGI

Agility: This stat affects the speed of the character in many aspects, allowing it to attack faster and dodge attacks more often.

Every point of AGI provides:

Every 5 points of AGI provide:

The actual ASPD calculation depends on AGI, DEX, ASPD Potions and skills, the type of equipped weapon, and current job class. It can take between 1 and 20 AGI to increase ASPD by 1. More details can be found in the entry for ASPD discussion.

AGI specific:

VIT

Vitality: This stat affects the endurance, HP, and restorative power of the character, allowing it to last longer against monsters and to regain more life with healing items.

Every point of VIT provides:

  • Max HP +1%
  • Healing Items effectiveness +2% (HP)
  • Resistance vs. the following Status Effects:
    • Stun: -1% chance from being inflicted, decreases duration (exact value unknown)
    • Poison: -1% chance from being inflicted, decreases duration (exact value unknown)
    • Deadly Poison: -1% chance from being inflicted, decreases duration (exact value unknown)
    • Burning: reduces chance from being inflicted, decreases duration by 0.1s.
    • Freezing: reduces chance from being inflicted, decreases duration by 0.1s.
    • Mode Cold: reduces chance from being inflicted, decreases duration by 0.1s.

Every 2 points of VIT provide:

Every 5 points of VIT provide:

Every 200 of Max HP provides 1 more HP regenerated during natural HP Recovery.

VIT specific:

INT

180px-Casttime.png
magnify-clip.png
Effects of INT and DEX on the Cast Time for a normal spell

Intelligence: This stat affects the mental power of the character, allowing to deal magic damage even if no weapons are equipped if a sufficient amount of INT is invested.

Every point of INT provides:

Every 2 points of INT provide:

Every 6 points of INT provide:

When INT reaches 120 or higher:

  • SP Recovery rate +4 (going from 119 to 120 INT gives +5 regeneration)

Every 100 of Max SP provides 1 more SP regenerated during natural SP Recovery.

INT specific:

DEX

Dexterity: This stat affects the accuracy (HIT) of the character in many aspects, allowing it to land hits easier, among other things. It is also the primary stat for "ranged" physical power, and the primary stat for decreasing cast time.

When using "ranged-type" weapons such as Bows, Guns, Instruments and Whips, every point of DEX provides:

When using "melee-type" weapons such as Axes, Books, Daggers, Katars, Knuckles, Maces, Spears or when Bare Handed, every 5 points of DEX provide:

Every point of DEX provides:

Every 5 points of DEX provide:

DEX specific:

LUK

Luck: This stat affects the fortune of the character in some aspects, allowing it to deal Critical hits more often, luckily dodging enemy attacks more often, among several other small bonuses.

Every point of LUK provides:

  • Critical Hit Rate +0.3%
  • Blacksmiths: Forging success rate +0.1%
  • Alchemists: Brewing success rate +0.1%
  • Cooking success rate +0.1%
  • Resistance vs. the following Status Effects:
    • Blind: slightly decreases chance from being inflicted
    • Curse: -1% chance from being inflicted
    • Frozen: slightly decreases from being inflicted
    • Poison: slightly decreases chance from being inflicted (exact value unknown)
    • Silence: slightly decreases from being inflicted
    • Sleep: slightly decreases from being inflicted
    • Stone Curse: slightly decreases chance from being inflicted
    • Stun: slightly decreases chance from being inflicted, -0.01 seconds duration

Every 3 points of LUK provide:

Every 5 points of LUK provide:

Every 10 points of LUK provide:

LUK specific:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А если короче, то понятно что вы не играли на реневале. Кратности статов уже нет,

1 пользователю понравилось это

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не надо, кратность инты для матк теперь 2 =) кратность стр для атк тупо 1

Поменялась не только механика.

1. Теперь нужно следить за уровнем моба: за моба меньше и больше тебя на 15 уровней будут давать 40% экспы! Кроме того разница в уровнях -- вполне годный показатель относительной сложности моба. С хорошим эквипом идут на +10, без эквипа лучше ходить на равных

2. Компания Эдем, или Eden Group является источником лучшего для нуба шмота. Чтобы получать шмот, берите задания у инструкторов. 

3. Шара в пати теперь в пределах 15 уровней. 

4. В игре есть кланы. Это исключающий аналог гильдий. Вроде пвп между ними нет. Вступить в клан можно в центре Пронтеры в домике учительницы. 

5. Система дропа такая же, что и с распределением опыта за моба, то есть с мобов на 15 уровней сильнее и слабее тебя дроп с пониженным рейтом, 40%! Чтобы нивелировать эту порезку, у персонажа должно быть 100 базовой LUK

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!


Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.


Войти сейчас